Follow:
Ontbijt en lunch

Chia pudding, lekker romig met appel en amandel

Chia pudding, lekker romig met appel en amandel

Wil je wel eens iets anders dan een kom havermout of een boterham in de ochtend? Maak dan eens deze romige Chia pudding met appel en amandel. Je maakt deze pudding is de avond en zet hem een nachtje weg in de koelkast. In de ochtend kun je dan lekker snel genieten van je ontbijt.

Niet gek op de structuur van Chiazaad? Je kunt de pudding vóór hij de koelkast in een krachtige blender doen en fijnmalen.

Chia pudding

Een gezonde start met overnight oats, chiazaad en appel met kaneel


Voor 1 portie
Voorbereiding 5 minuten + koelkast tijd


Welke ingrediënten heb je nodig?

3 eetlepels Chiazaad
200 ml  (eventueel plantaardige) melk. Ik gebruik zelf romige havermelk
honing naar smaak
½ appel
handje ongezouten blanke amandelen
Snuf kaneel

Hoe maak je deze Chia pudding?

  1. Meng de Chiazaadjes met de havermelk en kaneel en voeg honing naar smaak toe. Roer goed door met bijvoorbeeld een vork. Laat dit 5 minuten op je aanrecht staan en roer het daarna nog eens goed door met een vork. Chiazaadjes hebben de neiging om te gaan klonteren en dat doet de structuur van je toekomstige ontbijt weinig goed. Zorg ervoor dat alle Chiazaadjes goed verdeeld zijn in de melk. Zet daarna voor een nacht in de koelkast
  2. De volgende ochtend snijd je een halve(of een hele) appel in dunne plakken. Je kunt de appel samen met de amandelen op de chiapudding doen en beginnen met eten maar je kunt het ook opbouwen als een soort lasagne. Voegt weinig toe, behalve dat het er leuk uit ziet en je dan in iedere hap zowel appel als pudding en amandel hebt. Hoera!

Chia pudding

Geniet van je lekkere ontbijtje, eens even wat anders dan anders en super gezond.

Eet smakelijk!

Share:
Previous Post Next Post

Misschien ook leuk

No Comments

Leave a Reply